tirsdag 17. januar 2012

Resirkulerte pepperkaker

Jeg laget denne boksen før jul. Det er en pepperkake-boks fra Sætre som fikk et nytt liv som te-boks.


Jeg grunnet boksen med gesso, og så malte jeg den med grønn fra et lite akryl-male-sett jeg kjøpte på Nille. Gikk over med hvit på en bit tørkepapir for å få det litt lysere, litt gull og kobber, og tilslutt pusset jeg litt her og der i kantene. Skulle ønske den hvite basen holdt bedre tak slik at bare det grønne kom av, men sånn er det.
Må vel kanskje pusse ned selve boksen for at grunningen skal holde fast?





Lokket dekorerte jeg med blomster, fjær og brukte diverse dies fra Tim Holtz. Fuglen og fugleburet selvfølgelig, tror nesten dette er min favoritt-die! Så er det litt "Festive greenery", men ikke de mest julete bitene derfra. De brune konglene er også laget av en Tim Holtz die, "Tattered Pinecone".







Inni og over fugleburet brukte jeg masse krakkeleringsmedium. Det er et til favoritttprodukt :)












Både fuglen og buret er trykket ut i tykk kartong, malt med gesso og så har de fått en omgang med distress ink for litt farge og skygge.
Posted by Picasa

2 kommentarer: